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Allstate Canada: Customer Care Agent – Agent Au Service À La Clientèle

Allstate Canada

This is a À-Plein-Temps position in Pointe-Claire, QC posted novembre 16, 2021.

Considering the current affairs, Allstate will be conducting virtual interviews and has made arrangements for new hires to work remotely till its deemed safe to return to office.Through our Employee Value Proposition, Opportunity, Flexibility, Community, Diversity and Family, we have worked hard to develop and nurture a culture where employees feel valued, experience personal growth, have career options and truly enjoy the work they do.Our team is growing and we are actively looking to hire a Customer Care Agent to join our team!

Reporting to the Agency Manager, as a Customer Care Agent, you excel at customer service and provide superior service and solutions to our customers.

The Customer Care Agent takes the » You’re in Good Hands » philosophy and makes it real – delivering on our promises to customers everyday.This is a contract position of 1year.Role Designation: Hybrid 1-2 days in OfficeBenefits to joining AllstateComprehensive Health and Wellness resourcesStrong Brand Recognition (listed as best Employer with Kincentric since 2012).Working within the community and giving back!Opportunity for ongoing learning and career development.We work a 37.5 hour work weekAccountabilities:Greet walk in clients as well as answer and direct incoming callsDistribute, action, and sort incoming mailOrder and manage inventory of office supplies as requiredFile all documentation accordingly while exercising a high level of confidentialityProvide support with expense reporting as required; Manage the renewalsprocessIdentify opportunities to up-sell and cross sell our product lineUse each customer contact as an opportunity to obtain referralsBe the first point of contact for customers and service their needs.Qualifications:1-3 years’ experience in an administrative or customer service rolePost-secondary education or equivalent work experienceProficient in Microsoft OfficeMust have an AMF license or be willing to obtainExcellent interpersonal and customer service skillsPrior experience in inside or outside sales is an assetPrior insurance experience is an assetExcellent communication skills.French speaking is an asset, but not requiredAllstate Canada Group has policies and practices that provide workplace accommodations.

If you require accommodation please let us know and we will work with you to meet your needs.Allstate Insurance Company of Canada is a leading home and auto insurer focused on providing its customers prevention and protection products and services for every stage of life.

The company is proud to have been named a Best Employer in Canada for nine consecutive years and prioritizes supporting employees and fostering an inclusive, welcoming corporate culture.

Allstate is committed to making a positive difference in the communities in which it operates through partnerships with charitable organizations, employee giving and volunteerism.

Serving Canadians since 1953, Allstate strives to provide reassurance with its » You’re in Good Hands » promise.We are proud to be recognized as a #Kincentric Best Employer since 2012!Nous misons sur le maintien d’une culture où les employés se sentent valorisés et où ils peuvent poursuivre une carrière passionnante.Les 5 piliers de notre proposition de valeur aux employés – possibilités, souplesse, esprit communautaire, diversité et environnement familial – permettent de s’épanouir de façon unique.En tant qu’agent(e) du service à la clientèle, vous offrez un service supérieur et des solutions à nos clients.

L’agent(e) service à la clientèle soutient la philosophie Vous êtes en bonnes mains et contribue à son application par sa promesse d’engagement envers nos clients.

La clé de notre succès est d’offrir des solutions avantageuses à nos clients afin de rendre leur expérience avec nous complètement satisfaisante.Il s’agit d’un poste à contrat d’une durée de 1 ans et est d’un poste hybride 1 à 2 jours au bureau.Les avantages offerts par AllstateUne marque de forte renommée (l’entreprise figure parmi les Employeurs de choix au Canada depuis 2012); Une implication dans la vie communautaire; Des possibilités deperfectionnement et d’avancement professionnels; Des semaines de 37,5 heures de travail et la possibilité de faire du télétravail en fonction des compétences et des connaissances démontrées.Responsabilités:Gérer les renouvellements des clients existants; Cerner les possibilités de ventes incitatives et de ventes croisées; Rechercher des recommandations de nos clients actuels; Être le premier contact en matière de besoins des clients; Toute autre tâche confiée par votre directeur d’agence.Formation et expérience:Détenir ou en voie d’obtention du certificat de représentant(e) en assurance de dommages de l’AMF; Bilingue tant à l’oral qu’à l’écrit (français, anglais); Excellente aptitudeà fournir un service à la clientèle hors pair; Excellentes habiletés de communication, bon sens des relations interpersonnelles; Connaissance des logiciels de la suite MS Office; Expérience de travail dans le domaine des assurances est un atout; Maîtrise d’une langue additionnelle (un atout); Diplôme d’études collégiales ou universitaire; ou Diplôme d’études secondaires et un minimum de 3 ans d’expérience de travail.Le Groupe Allstate du Canada dispose de politiques et de pratiques permettant d’offrir des mesures d’adaptation en milieu de travail.

Si nécessaire, nous établirons avec vous les mesures qui doivent être prises pour répondre à vos besoins.Allstate du Canada, compagnie d’assurance est un chef de file parmi les producteurs et les distributeurs de produits d’assurances auto et habitation, au service des Canadiens depuis 1953.

Nous mettons tout en œuvre pour que non seulement nos clients, mais aussi nos employés soient en bonnes mains MD, comme en fait foi notre présence au palmarès des Employeurs de choix au Canada.

Allstate du Canada est une entreprise socialement responsable qui soutient de nombreux organismes sans but lucratif, notamment Les mères contre l’alcool au volant (MADD Canada), Centraide et Jeunes entreprises.

Pour en savoir plus sur Allstate du Canada, visitez le www.Allstate.Ca Pour connaître nos conseils en matière de sécurité, consultez le blogue Allstate Assurance au blogue.Allstate.Ca .Pour une neuvième année de suite, Allstate est fière de figurer au palmarès des Employeurs de choix de #Kincentric!

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